fredag 19. november 2010

Harry Potter and the Deathly Hallows - Pt 1

I natt var det premiere på Harry Potter film #7. Som ihuga fan av bøkene var det jo som vanlig bare å stille opp på midnattsforestillinga. Det er noe eget ved midnattspremierer, uansett om de stort sett kjører showene på Nova og ikke Prinsen som er min foretrukne arena.Masse mennesker, en del som stilte i kostymer og generelt bra stemning. Kommer jo ikke i nærheten av LOTR 3 hvor hele Prinsen var nesten mørklagt og det aller meste av lys kom fra tente kubbelys spredt i hele lokalet, men en liten ekstra gåsehud er det jo.

Vi kom springende til kinoen direkte fra whiskysmaking, bittelitt små-tipsye og i generelt godt humør. Heldigvis hadde vi kjøpt inn brus og snop på forhånd, for den køa der var LANG! Selve filmen har jo blitt delvis slaktet av kritikerne. For meg er det egentlig komplett meningsløst og irrelevant. Min personlige mening er vel at filmen var bedre enn jeg hadde frykta. Selvfølgelig har de kutta mye, men de hadde i allefall fått med seg det viktigste. Det som egentlig forundra meg mest var at den var relativt kort. Ifølge Imdb.com er den 146 minutter, noe som etter mine beregninger også innbefatter 7-8 minutter rulletekst. Jeg kom til så vidt over 2 timer film, noe som ikke er kjempelangt nå for tida. For min del kunne de godt lagt til en halvtime og vel så det uten å miste noe særlig tempo og kraft. Da kunne de fått med en del småting som, om en ikke vitale, jeg ihvertfall savna.

Så er det bare å vente på del 2. Etter hva jeg finner på imdb så skal den ha premiere 15. juli neste år. Aka, jeg vet hvordan jeg skal feire bursdagen min :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar